آمریکا شیائومی و هشت شرکت چینی دیگر را تحریم کرد

آمریکا شیائومی و هشت شرکت چینی دیگر را تحریم کرد

بنابه‌نوشته‌ی خبرگزاری روئیترز،آمریکا شیائومی و هشت شرکت چینی دیگر را تحریم کرد
شیائومی و کوماک و هفت شرکت چینی دیگر توسط آمریکا تحریم شده‌اند. البته مکانیسم تحریم شیائومی با مکانیسم تحریم اعمال‌شده علیه هواوی فرق دارد.

خبرگزاری روئيترز در گزارشی اختصاصی نوشت دولت ایالات متحده پنج‌شنبه‌‌ی گذشته،
۹ شرکت چینی دیگر را به فهرست سیاه خود اضافه کرده است؛
آمریکا می‌گوید فهرست سیاه موردبحث مختص‌به آن دسته از شرکت‌هایی چینی است که
طبق ادعای آمریکا با ارتش چین در ارتباط هستند.

بهترین گوشی شیائومی 2020

نکته‌ی جالب‌توجه این است که در بین شرکت‌های تحریم‌شده، نام کوماک
(شرکتی در صنعت هوافضا) و شیائومی (گوشی‌ساز چینی) به‌چشم می‌خورد. روئیترز می‌گوید این اطلاعات را از روی سندی محرمانه مشاهده کرده است.

براساس اعلام روئیترز، شرکت‌های موردبحث، مشمول نوعی تحریم با محوریت سرمایه‌گذاری می‌شوند. این تحریم، سرمایه‌گذاران آمریکایی را وادار می‌کند
تا تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰)، سرمایه‌ی خود را در شرکت‌های تحریم‌شده واگذار کنند. سفارت چین در واشینگتن، شیائومی و کوماک در حال حاضر ترجیح داده‌اند
به درخواست روئیترز برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر درباره‌ی این ماجرا پاسخ ندهند.

روئیترز می‌گوید اضافه کردن شیائومی و کوماک و هفت شرکت چینی دیگر به فهرست سیاه،
تلاشی از سوی دونالد ترامپ است تا بتواند سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی خود نسبت‌به چین را تحکیم کند؛ آن هم درحالی‌که روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود را می‌گذارند و به‌زودی مراسم تحلیف جو بایدن برگزار می‌شود.


تحریم شدن شیائومی و کوماک و شرکت‌های دیگر، براساس قانونی که در سال ۱۹۹۹ وضع شده است به‌مرحله‌ی اجرایی رسید.
این قانون به وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید فهرستی از شرکت‌هایی را تهیه کند که در مالکیت ارتش چین هستند یا توسط ارتش چین کنترل می‌شوند. پنتاگون که توجه‌به این قانون را از سال جاری میلادی آغاز کرده، از اضافه شدن ۳۵ شرکت به فهرست سیاه خبر می‌دهد. این فهرست سیاه شرکت‌های دیگری نظیر CNOOC (غول صنعت نفت در چین) و SMIC (بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین) را شامل می‌شود.

ترامپ در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان و اذر ۱۳۹۹) فرمانی اجرایی امضاء کرد که باعث شد امکان استفاده از قانون وضع‌شده در سال ۱۹۹۹ فراهم شود. براساس این قانون، آمریکایی‌ها اجازه‌ی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی قرارگرفته در فهرست سیاه را ندارند.

شما حاظرین گوشی جدید شیائومی خرید کنید؟


رم256گیگ ویکومن باقیمت عالی

برای دیدن محصولات بیشتر فروشگاه اسپیکو جی کلیک کنید.

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  1. مریم ترابی گفت:

    مقاله عالی بود. اتفاقا اخبار شنیدم
    من به نظرم ایفون حرف اول میزنه و بعد سامسونگ هر شرکت دیگه ای که بیاد زیاد دوام نمیاره.

  2. .. گفت:

    شرک اپل فعلا فقط داره ، پول مارک خودش رو میگیره ، و قیمتش نسبت به کیفیتش خیلی بیخوده ، به صورتی ک به مشکل یه باگ کل اطلاعات گوشی حذف میشه اما تا الان همچین چیزی رو خیلی کم در سامسونگ شنیدیم.
    شیائومی می‌تونه جایگزین خوبی برای ایفون باشه

    اپل نخرید

    • specoj گفت:

      سلام عرض ادب
      ایفون قیمتش نسبت به برندی که داره یکم بالاست البته به دلار به تومن که لاکچریا ایران میخرند و براشون مهم نیست و امکاناتی نداره.و به شخصه اندروید بیشتر میپذیرم اوپن سورس هست هر برنامه میشه نصب کرد و کلی قابلیت ها داره.
      سامسونگ مخصوصا پرچم دارا همشون غولن حتی تو بنچ مارک ها رتبه یک دارن از این نظر برندهای دیگه مثل هانر شیائومی و… به گردشم نمیرسن.
      شیائومی گوشی خیلی خوبیه که امیدوارم تحریم ها روش اثر نزاره و بتونه گوشی باکیفیت تر تولید کنه و لوازم جانبی های تعمیر گوشی موجود نگهداره.
      ممنون از نظر شما

از من بپرس
×
×
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.