نقد و بررسی شیائومی می 10 اولترا Xiami mi 10 Ultra

نقد و بررسی شیائومی می 10 اولترا Xiami mi 10 Ultra

ده سال پیش همین روزها بود که شرکت شیائومی آغاز به کار کرد و یک سال بعد
اولین گوشی خود به نام Xiaomi Mi1 در کشور چین عرضه کرد:
حالا امروز و پس از گذشت ده سال این شرکت گوشی شیائومی می 10 اولترا
| Xiaomi Mi 10 Ultra را معرفی کرد تا پیشرفت فوق العاده خود در یک دهه گذشته را به رخ بکشد.
از نام گذاری این گوشی می‌توان فهمید هدف اصلی شرکت شیائومی از عرضه این موبایل که مشخصاتش بی همتا بوده و به نظر نمی‌رسد تلفن همراه هوشمندی بتواند با آن رقابت کند به دست آوردن بازار گوشی های پرچم دار است.
می ۱۰ اولترا بهبودهای محسوسی درمقایسه‌با می ۱۰ پرو به‌خود دیده تا به دستگاهی خاص تبدیل شده است می ۱۰ اولترا دستگاه خاصی است نه‌فقط به‌لحاظ داشتن دوربین و سخت‌افزار توانمند بلکه به‌‌دلیل معرفی در سالگرد دَه‌سالگی شیائومی.

مشخصات فنی Xiaomi Mi 10 Ultra

صفحه نمایش 120 هرتزی، شارژ بی‌سیم 50 واتی و باسیم 120 واتی، دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با زوم 120 برابری دیجیتالی به همراه دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی،اما این حسگر بزرگ تر از حسگر دوربین پریسکوپی است. دوربین پریسکوپی و دوربین 13میلی متری فوق عریض،دیگر دوربین های پنل پشتی می 10اولترا هستند. لنز تله‌فوتو و لنز اولترا واید 13 میلی‌متری که بهترین لنز در رده خودش در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، تنها بخشی از قابلیت‌های پرچم‌دار جدید شیائومی است.

تراشه اسنپدراگون 865 این گوشی که پیش از این شاهد حضور آن در شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو بوده‌ایم با سه اندازه رم 8، 12 یا 16 گیگابایتی LPDDR5 و سه اندازه حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی با استاندارد UFS 3.1 همراه شده است.

جدیدترین پرچم‌دار شیائومی از نمایشگر 6/67اینچی با وضوح فول HD پلاس، پنل OLED و خروجی رنگ 10 بیت، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی برخوردار است. پنل OLED می 10 اولترا که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند، نسبت تصویر 19/5:9 دارد و به حداکثر روشنایی 800 نیت دست پیدا می‌کند. می 10 اولترا از اسپیکر استریو استفاده می‌کند و بخش بالای سمت چپ صفحه‌نمایش آن میزبان حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است.

طراحی گوشی شیائومی Mi 10 Ultra

از هر زاویه‌ای به شیائومی می 10 اولترا می‌نگریم، چیزی نمی‌توانیم بگوییم جز از اینکه این گوشی ابعاد بسیار بزرگی دارد! با حدود 222 گرم وزن، افرادی که برای مدت طولانی از این گوشی استفاده کنند می‌توانند پس از یکسال در مسابقات وزنه‌برداری شرکت کنند! خلاصه اگر دستان بزرگ و جیب عمیق ندارید به سراغ می 10 اولترا نروید!

در قسمت جلوی دستگاه شما شاهد نمایشگری با حفره‌ای کوچک در گوشه سمت چپ دستگاه هستید، این حفره که محل قرارگیری تنها دوربین سلفی هم هست، به اصطلاح «Punch Hole» نامیده می‌شود. همچنین صفحه نمایش xiaomi می 10 اولترا خمیده است. پخش‌کننده صدای مکالمه در بالای صفحه‌نمایش شیائومی mi 10 ultra قرار دارد. در بالای دستگاه سنسور مادون قرمز و 2 میکروفون وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از مادون قرمز موبایل خود را تبدیل به کنترل تلویزیون بکنید.

در زیر دستگاه اسپیکر اصلی، اسلات سیم کارت (با قابلیت پشتیبانی از 2 سیم کارت) و پورت یو‌اس‌بی تایپ سی را خواهید یافت. در نهایت در پنل پشتی، دوربین‌های عظیم‌الجثه شیائومی mi ده اولترا خودنمایی می‌کنند.


به لطف گلس گرد پشتی و ریل‌های جانبی، پرچمدار شیائومی احساس صیقلی بودن را به خریدار هدیه می‌بخشد.دکمه‌های به راحتی کلیک شده اما حسگرهای هپتیک اندکی خشک به‌نظر می‌رسند. برای افزایش امنیت دستگاه، شیائومی اسکنر اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش قرار داده که عملکرد آن کاملا سریع و دقیق است.

 همچنین شیائومی می 10 اولترا از “نسخه شفاف” هم بهره می‌برد که با خرید آن می‌تواند اجزای تشکیل دهنده دستگاه را از طریق شیشه عقب مشاهده کنید. پنل شفاف برای اولین بار برای شیائومی Mi 9 ارائه شد که از مقبولیت خوبی بین کاربران برخوردار بود. به‌طور کلی، آخرین ساخته شیائومی در حد اعلا به‌نظر می‌رسد و احتمالا از خرید آن پشیمان نخواهید شد.


دوربین Xiaomi Mi 10 Ultra

در قاب پشتی Xiaomi Mi 10 Ultra شاهد حضور دوربین چهارگانه گوشی می 10 اولترا شیائومی با لنزهای بزرگ و برجسته آن هستیم. سنسور اصلی دوربین چهارگانه این گوشی 48 مگاپیکسلی است و دارای دیافراگم f/1.85 و اندازه سنسور 1/1.32 اینچی بوده و از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند

یک سنسور 48 مگاپیکسلی پریسکوپی زوم اپتیکال 5 برابری و زوم 120 برابری دیجیتالی را برای این گوشی شیائومی فراهم می‌کند و هر دو این سنسورها از فیلم‌برداری با کیفیت 4K پشتیبانی می‌کنند. دو سنسور دیگر این دوربین هم شامل یک سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسلی 13 میلیمتری و سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری می‌باشند


باتری Xiaomi Mi 10 Ultra

 با شارژ 120 وات و نمایشگر 120 هرتز و دوربین زوم 120 برابر و اسنپدراگون 865 و 16 گیگ رم و .

شیائومی از سیستم خنک‌کننده مایع LiquidCool 2.0 و 6 لایه گرافیت برای کاهش دمای گوشی استفاده می‌کند تا توانایی خنک نگهداشتن گوشی در زمان شارژ و استفاده زیاد را داشته باشد.

شیائومی از فناوری شارژ سریع 120 واتی Mi Turbo Charge بهره برده که پرقدرت‌ترین سیستم شارژ در گوشی‌های هوشمند را به کاربر ارائه می‌کند. طبق گفته شیائومی این شارژر توان شارژ باتری 4500 میلی‌ آمپر ساعتی این گوشی را در 20 دقیقه دارد.

باتری این گوشی نیز لیتیوم یونی بر پایه گرافن خواهد بود که برای اولین بار است که در گوشی‌های شیائومی استفاده می‌شود. اما این باتری پس از استفاده طولانی باز هم توان اولیه خود را خواهد داشت؟
بنا به گفته شیائومی این باتری پس از 800 بار شارژ تنها 10 درصد از قدت خود را از دست خواهد داد.

شارژ بی‌سیم این گوشی نیز توان 50 واتی خواهد داشت و در نوع خودش سریع ترین خواهد بود و
شارژ کامل گوشی با شارژ بی‌سیم 40 دقیقه طول خواهد کشید


سنسورها

سنسور اثر انگشت می 10 اولترا در زیر صفحه نمایشگر قرار دارد که از عملکرد خوبی برخوردار می باشد. از حسگر های جدیدی که اضافه شده می توان به سنسور فشار سنج اشاره کرد. همچنین سنسور شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ و قطب نما از دیگر حسگر های این موبایل هوشمند به شمار می روند


سخت افزار

شاید اسم موبایل گیمینگ روی این موبایل ثبت نشده باشد، اما واقعا این گوشی برای بازی مناسب بوده و
دقیقا برای کارهای سخت و استفاده از نرم افزار های سنگین آفریده شده است .
موبایل Xiaomi Mi 10 Ultra از یک چپست 7 نانومتری Qualcomm SM8250 Snapdragon 865
بهره مند شده و پردازنده آن 8 هسته ای می باشد.
پردازشگر گرافیکی این موبایل محبوب Adreno 650 در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید : نقد و بررسی فلش میموری وریتی


ارتباطات

موبایل دوست داشتنی می 10 اولترا، به آخرین نسخه از فناوری بلوتوث (5.1) مجهز شده است. البته که از موقعیت یاب ها (A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS) هم پشتیبانی می کند. در کنار آن، چیپست NFC (برای زندگی هوشمند، اینترنت اشیا و پرداخت ها) و درگاه Infrared ، تعبیه شده اند.


سیستم عامل

در این جا با آخرین سیستم عامل شرکت گوگل یعنی اندروید 10 (Q) رو به رو هستیم،
شیاومی در ساخت موبایل Mi 10 Ultra هیچ چیزی کم نگذاشته و بسیار خوب عمل کرده
حتی در رابط کاربری، که از نسخه جدید MIUI 12 استفاده کرده است. یک گوشی خوب،
با جدید ترین سیستم عامل که یکی از بهترین رابط کاربری ها را همراه خود دارد، خارق العاده است.
اندروید 11 برای این گوشی عرضه خواهد شد.


رقبا

با توجه به این که تهیه این گوشی سخت است، اولین جایگزینی که به ذهن ما برای آن می‌آید گوشی Mi 10 Pro است. این گوشی یک نمایشگر 90 هرتز (به جای 120 هرتز) دارد، دوربین تله‌فوتو آن زوم اپتیکال واقعی 5 برابر ندارد و باتری با سرعت 30 وات شارژ می‌شود،
ولی همچنان جزو بهترین پرچم‌دارهای بازار است و رابط کاربری MIUI 12 حتی آن را بهتر می‌کند.

این گوشی نیز می‌تواند کاملا سریع شارژ شود و برای کاربران چینی نبود سرویس‌های موبایل گوگل
مشکل بزرگی نیست، در حالی که بسیاری دیگر از مالکان گوشی‌های هوآوی تا الان متوجه شدند زندگی بدون گوگل آنقدر فاجعه‌ نیست.

سپس به گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ می‌رسیم که این گوشی نیز ضد آب است و
در مقایسه با گوشی Mi 10 Ultra قابلیت‎های بهتری مانند یک نمایشگر بزرگ‌تر،
قلم اس پن و یک دوربین سلفی بهتر دارد.

در این جا با آخرین سیستم عامل شرکت گوگل یعنی اندروید 10 (Q)  رو به رو هستیم، شیاومی در ساخت موبایل Mi 10 Ultra هیچ چیزی کم نگذاشته و بسیار خوب عمل کرده حتی در رابط کاربری، که از نسخه جدید MIUI 12 استفاده کرده است. یک گوشی خوب، با جدید ترین سیستم عامل که یکی از بهترین رابط کاربری ها را همراه خود دارد، خارق العاده است.

مجموعه دوربین آن از نظر کیفیت شبیه به غول شیائومی است، گرچه با این حال کمتر شگفت‌زده می‎کند. ولی باید دقت کرد گوشی نوت در دسترس کاربران به مراتب بیشتری قرار دهید.

دو گوشی Find X2 Pro اوپو و +X50 Pro ویوو نیز رقبای عالی هستند. هر دو نمایشگرهای اولد
120 هرتز عالی، چیپست اسنپ‌دراگون 865 و مجموعه دوربین عقب با یک دوربین پریسکوپ با
زوم اپتیکال 5 برابر دارند. 4 دوربین هیچ کدام از این دو گوشی در حد اولترای شیائومی نیست، ولی با این حال
انتخاب افرادی می‌توانند باشند که اولویتشان دوربین نیست.


نقاط مثبت:

  • نمایشگر امولد 120 هرتز استثنائی، بسیار روشن، پشتیبانی از استاندارد +HDR10
  • مدل شفاف این گوشی ظاهری متفاوت و زیبا دارد.
  • شارژ سریع 120 وات، 40 درصد شارژ در 5 دقیقه، 100 درصد در 26 دقیقه!
  • شارژ سریع بی‌سیم 50 وات، 100 درصد در 40 دقیقه!
  • یکی از سریع‌ترین گوشی‎های بازار، پشتیبانی از شبکه‌های 5G
  • کیفیت عالی دوربین‌های زوم و اصلی در شب و روز زمان عکاسی
  • کیفیت عالی دوربین‌های زوم و اصلی در شب و روز زمان فیلمبرداری
  • یکی از عریض‌ترین دوربین‌های فوق عریض
  • یکی از بهترین تصاویر پرتره که با دوربین با زوم 2 برابر گرفته می‌شود.
  • رابط کاربری دوست‌داشتنی و سریع MIUI 12

نقاط منفی:

  • این گوشی ضدآب نیست، نبود درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون و شیار میکرو اس‌دی
  • عمر باتری نه چندان عالی
  • کیفیت متوسط تصاویر سلفی، دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر قدرت فیلمبرداری ندارد.
  • منحصر به بازار چین

قیمت گوشی Xiaomi Mi 10 Ultra

گوشی شیائومی می 10 اولترا در رنگ‌های سیاه معدنی،
نقره‌ای جیوه‌ای موجود خواهد بود و پنل پشتی هر دو رنگ از جنس سرامیک است. نسخه موجود با قاب پشتی شفاف نیز در تعداد محدود عرضه خواهد شد. گوشی می 10 اولترا تنها با بدنه سرامیکی مشکی در هر چهار نسخه عرضه می‌شود و در
مدل با قاب پشتی شفاف از نسخه نسخه 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خبری نیست. همچنین مدل با رنگ نقره‌ای این گوشی نیز تنها در
نسخه 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.
اما تفاوتی در قیمت آنها وجود نخواهد داشت.

نسخه 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی: 763 دلار

نسخه 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی: 806 دلار

نسخه 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی: 863 دلار

نسخه 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی: 1007 دلار

نظر شما برای این گوشی پیشرفته چیست؟


دیدگاه شما

13 دیدگاه

  1. فاطمه پورزنگی آبادی گفت:

    عالییییی😍😍😍❤️👌

  2. Fatemeh poorzangiabadi گفت:

    عالییییییییی😍😍👌👌👌👌👌

  3. فاطمه پورزنگی آبادی گفت:

    عالییییی❤️😍😍😍😍👌👌👌

  4. مهدی صیادی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.تشکر از دست اندرکاران سایت و مقاله ها مفید ،واقعا خوبه و مارو نسبت به ویژگی های بارز اشنا میکنه لطفا قیمتشم عنوان کنید.شما رابه خدای بزرگ میسپارم.

  5. مهدی آشناگر گفت:

    عالی خیلی خوبه رام ۱۶ خیلی زیاده فوق اولعادس ینی خدای سرعت باور نکردنیه با حافظه ی ۵۱۲ دیگه غمی نیست اصلا پر نمیشه

  6. زهرا سرگزی گفت:

    عالیه👌👌👌✨✨

  7. رضا صالحی گفت:

    خیلی خوب بود عالی

  8. سارا بابایی گفت:

    سلام به نظرم خیلی عالی بود شیائومی به تازگی گوشی های دیگرم منتشر کرده لطفا نقد و برسی اونارم بزارین و لطفا گوشی موجود کنید قسمت فروش سایت قیمتا و حراج گوشیاتون خیلیی عالی بود.

    • specoj گفت:

      سلام ممنون بابت نظراتتون. باتوجه به یک سری تغیرات در فروشگاه در حال حاظر امکان ارائه فروش تلفن همراه را نداریم. ولی به زودی سعی میکنیم تا گوشی های پر فروش بازار باقیمت مناسب ارائه کنیم.

از من بپرس
×
×
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.